PDA

View Full Version : May 2013 Entry: The Northern Wasteland of Celonahr



Schwarzkreuz
05-08-2013, 12:53 AM
Located in the mids between the Reign of the Domain of Nimtal and the Tremorlor Clans is the grand Wasteland of Celonahr. In recent issues of the Imperial Herold, Mihguelle Sastarphon, am acclaimed explorer and national icon of the Outer Borderlands, described his travels to the Lost City of Nihrward and its hidden treasures. Despite the fact that he barely survived the Dangers of Celonahr and swore never to walk the Sands of the North again, thousands of fortunehunters, sellswords and outlawed travels into an uncertain destiny. The Tromorlian City of Jerihstan became a central starting point and turned into a boiling junkyard. Who will be the next to step into the Streets of long lost Nihrward?

Will you become a Legend or just another pile of bleached bones under the burning Trisuns of Arden?


Welcome to my Hexcrawl Map, I used a 44 x 45 Isometric Hexgrid with a plain Sandtexture. The Players will be given such a map to record their movements, which can be confused due sandstorms and the shifting of the Ocean of Sand. Its interesting to see how different the players will experience their enviroment, if they have to explore it them selfs. The other Map, which is content of this months Entry will be having the Real map of the Locations, encounters and Plot elements.

Meshon
05-08-2013, 07:20 PM
This sounds like a really interesting idea! I'm looking forward to seeing the map develop. Will you be playing the game and posting updates about that too? ;) I should go find the other map...

cheers,
Meshon

Schwarzkreuz
05-09-2013, 11:37 PM
I have finished the frame and added two walking prisons, from my fromer challenge map. Carbus inspired me to add elements from former maps into this one.

### LATEST WIP ###

Carbus
05-09-2013, 11:44 PM
Loved the walking prisons and especially the framw around! Nice touch, keep it up!

mariuccij
05-10-2013, 12:14 AM
Oo that is a nice frame! Great work!

Schwarzkreuz
05-10-2013, 10:31 AM
Here comes the Forest Style for this map, I think its my first real try on entirely drawing a forest without brushes.

### LATEST WIP ###

mariuccij
05-10-2013, 11:11 AM
WOW!!! I love this

Schwarzkreuz
05-10-2013, 11:27 AM
Here are the Forests outlines, you can see there are only a few, its still a wasteland.


### LATEST WIP ###

Korash
05-10-2013, 12:47 PM
MAN!! Those forests POP!! Very nicely done. Can't wait to see more :)

Schwarzkreuz
05-10-2013, 06:52 PM
New forest updates.... they take long to be made

### LATEST WIP ###

Schwarzkreuz
05-10-2013, 09:15 PM
New update: 35% Resolution. All forests done

### LATEST WIP ###

- Max -
05-10-2013, 10:04 PM
Yep yep yep, lovely forests! ;)

Diamond
05-11-2013, 12:45 AM
Damn, dude. Just... damn.

Schwarzkreuz
05-11-2013, 01:45 PM
Yep yep yep, lovely forests! ;)

Damn, dude. Just... damn.

Hi D. I am sorry I dont get your comment. dont forget I am German and my Language skills are limited :P
I seem to provoke strange iterations of Wordstrings... at least no sausagestrings anymore ;)

Chashio
05-11-2013, 01:55 PM
Hi D. I am sorry I dont get your comment. dont forget I am German and my Language skills are limited :P
I seem to provoke strange iterations of Wordstrings... at least no sausagestrings anymore ;)

It's tempting to be sure... I could say something... but I'm keeping my mouth shut on this one, thanks very much :P

I'm still watching the progress.

Schwarzkreuz
05-11-2013, 01:57 PM
Come on, I apreciate your comments and your critic. Mostly everyting helps me to improve so dont restrain yourself.

Korash
05-11-2013, 02:37 PM
lol, I think people are keeping their mouths closed so as not to end up with drool all over their keyboard ;)

Diamond
05-11-2013, 05:38 PM
Hi D. I am sorry I dont get your comment. dont forget I am German and my Language skills are limited :P
I seem to provoke strange iterations of Wordstrings... at least no sausagestrings anymore ;)
I was trying to keep quiet so I didn't do this:

lol, I think people are keeping their mouths closed so as not to end up with drool all over their keyboard ;)
But I couldn't contain my enthusiasm any longer. It was a comment of respectful awe. :D

Schwarzkreuz
05-11-2013, 06:29 PM
Same back to you, cant wait to see more progress in your map!

Chashio
05-11-2013, 07:23 PM
Come on, I apreciate your comments and your critic. Mostly everyting helps me to improve so dont restrain yourself.

haha, but it's not one of those 'mostly' times.

Schwarzkreuz
05-11-2013, 07:48 PM
Ha, ok I wait to give you more substance on the map to critizise me

arsheesh
05-13-2013, 06:44 AM
Lovely forests! Can't wait to see the rest of the map.

Cheers,
-Arsheesh

Schwarzkreuz
05-13-2013, 07:04 AM
I will try the hills and mountains Today

vorropohaiah
05-13-2013, 09:17 AM
hmm... im really not feeling those forests. they just seem really blobby and lacking detail. Though given the positive feedback your'e getting from everyone else, it must just be me :)

Chashio
05-13-2013, 09:47 AM
I've always found drawing the forests first looks a bit odd and was banking on everything coming together after the mountains were in. I thought it was just me.

Schwarzkreuz
05-13-2013, 11:21 AM
hmm... im really not feeling those forests. they just seem really blobby and lacking detail. Though given the positive feedback your'e getting from everyone else, it must just be me :)

Well, to date this are my Forests I spend the most time in creating. And I like how they feel more organic instead of stiff grafical to me. Overall they are hightly inspired by forests on Djekspek's Pit of War maps.
@ Vorro&Chashio: You both dont like this kind of rendering I guess, and I am still experimenting a lot with this, but its another kind of style for me, more 'fantasy stuff' like. But against my initial comment I think I have to be on hiatus for a while. Time is a rare ressource lately...

Chashio
05-13-2013, 12:10 PM
Yes, that's why I said it wouldn't be a helpful critique sort of comment... 'cause it's really just my own taste, and I think it'll look better once you've added mountains and everything else. :)

Diamond
05-13-2013, 05:24 PM
I like those forests.......

:)

Bogie
05-19-2013, 11:56 PM
Me to. The forests look very good now and will be even better with other background like mountains.

arsheesh
05-21-2013, 01:25 AM
...so, any progress? This was one of those entries I was really looking forward to seeing develop.

Cheers,
-Arsheesh

Schwarzkreuz
05-21-2013, 03:29 AM
Ok, i will resume at weekend

Schwarzkreuz
05-29-2013, 07:24 PM
Ok, i will resume at weekend

Alea iacta est....

Schwarzkreuz
05-30-2013, 10:58 PM
Here is something I tried after doing the Rivers on Saragasso. I like the effects.

### LATEST WIP ###

Schwarzkreuz
05-31-2013, 12:50 AM
Scraped it.

After talking to Carbus, I will try something like a last 24h race :P

Diamond
05-31-2013, 12:55 AM
Oooh, THAT looks cool so far. Damn, now you've got me inspired to try a final 24 hour push myself...

arsheesh
05-31-2013, 01:27 AM
Do it! Things are starting to get exciting.

Cheers,
-Arsheesh

Schwarzkreuz
05-31-2013, 11:18 AM
Ok here is the basic landscape sculpted. Next comes the speedpaint Icons :D
Got the Crosshatch pattern Idea from -Max-, the Tiles 3d structure from Carbus, the Brownish tint from Ramahs Steampunk map, and generally, without all you amazing mappers in the Guild I would still use Pen and Paper to draw maps ;)

jtougas
05-31-2013, 11:34 AM
Looking Awesome !!

Chashio
05-31-2013, 12:22 PM
That's really quite beautiful, SK. Sometime I'd love to hear your process for creating such lovely borders, if it isn't just something you do by feel. Not at present though... too busy coughing.

Schwarzkreuz
05-31-2013, 01:14 PM
Mainly, at the moment I ripped off BigMaps Blogg and Rumsay collection, and than cut throught the designs and rethink my designs and try to aply the stuff for myself. I am realy bad with Borders actually, but wanted to improve now.

You are ill? My best wishes for your Health. Was starting to wonder where you are.

Diamond
05-31-2013, 03:00 PM
Looking great as usual. Don't forget to put the ### Latest WIP ### tag in front of your image though...

Vyxxen
05-31-2013, 05:27 PM
Looking really nice. I'm totally jealous of everyone's skills here :) You may want to fix the right hand border if you get time though. It currently reads "A B G D G F G" :P The left side is ok ;)

Schwarzkreuz
06-01-2013, 06:04 AM
Another Update.

I got guest yesterday, and I am counting on C-Leaders closing the Challenge late again.

@Diamond: DONT dar close this on me :D Now with the overwhelming Power of a true Leader (after I complained Last months about the closing be so late.... :D )

### LATEST WIP ###

Diamond
06-01-2013, 07:09 AM
I'm not in charge of this one, don't worry. :D The closing of threads here is out of my hands. I hope you do finish this one though, because it is made of awesome.

Schwarzkreuz
06-01-2013, 07:18 AM
Finished

### LATEST WIP ###

Diamond
06-01-2013, 06:44 PM
Looks really good, but no cities, towns, lairs, etc etc?

Schwarzkreuz
06-01-2013, 09:02 PM
Yes, Carbus mentioned that already. I try my best to still fill something in, but times dont seem to be left for it.

arsheesh
06-02-2013, 03:15 AM
Still have about 1 more hour if you have any final changes.

Cheers,
-Arsheesh