Thank you for your comments. There will be a tablet-free version and I will explain the lines. Meanwhile...

Chapitre 2 : différentes perspectives.

Avec le temps, le côté naïf de la carte ne correspondait plus au ton du jeu, et j’ai fait plusieurs essais pour la renouveler, tout en conservant ses traits principaux.

As time passed, the autistic-retarded-kid drawing look-like didn’t please me anymore, so I made many tries to enhance it, keeping the main elements.

Click image for larger version. 

Name:	05_neogei_oldschool.jpeg 
Views:	524 
Size:	955.8 KB 
ID:	39934

Ci-dessus, une tentative old school, avec les reliefs et la végétation démesurée caractéristiques des cartes anciennes et / ou d’univers Fantasy. J’ai vite abandonné l’idée, dépassé par l’ampleur du travail à accomplir (j’étais déjà très feignant à l’époque).

Above, a draft à l’ancienne, with huge mountains and trees, as we often see it on Fantasy-kind maps. I dropped the idea as i realized the bunch of work it would take from me (I’m a lazy guy).

Click image for larger version. 

Name:	04_cartes_transition2.jpeg 
Views:	189 
Size:	343.5 KB 
ID:	39935

Toujours persuadé que ma carte avait besoin d’une nouvelle jeunesse, j’ai fait de nouveaux essais en projection polaire sur Paint Shop Pro et sur Creative Studio 3D. A cause des déformations de textures que je n’arrivai pas à résoudre, je suis passé à une méthode plus traditionnelle : ciseaux, balle de tennis et colle.

Still convinced my map needed a new breath, I tried multiple types of polar projections in Paint Shop Pro and Creative Studio 3D, but the results kept me unsatisfied. So I did it in a more traditional way : scissors, glue and a tennis ball.


Click image for larger version. 

Name:	05_neogei_1.jpeg 
Views:	494 
Size:	346.1 KB 
ID:	39936

En découpant la carte et en l’enveloppant autour d’une balle, je n’ai eu qu’à reporter les projections voulues sur une nouvelle feuille. Le résultat était… original. Des années plus tard, j’ai découvert que j’avais, sans le vouloir, reproduit une projection de Peirce, qui permet de visualiser les deux pôles simultanément.

Pour les fondus de projections, j’ai trouvé ce site très complet sur le sujet : progonos.com.

I cut the map in many pieces and glued them on the ball to create the illusion of a… well, planet. Then I chose a perspective that pleased me and redraw it from scratch. Years later, I discovered that this particular point of view was a "Peirce’s quincuncial projection" (hence the strangeness of the lines), that allows seeing both poles on the same plane.

For the crazies of map projections, I found this very interesting site here : progonos.com.